TÜV Rheinland deed onderzoek naar e-Driver bij KLM Ground Services en Connexxion. Hierbij werd de X-Learning® methodiek met een interactief e-learning programma vergeleken. Met X-Learning® waren incidenten na één jaar met 22% afgenomen, in tegenstelling tot de e-learning interventie, waarvan het effect minimaal was. Bij KLM Ground Services liepen incidenten op het Schipholplatform terug met 50%. Medewerkers namen bij de X-Learning® zelf de verantwoordelijkheid (eigen regie) om hun risicogedrag aan te passen. Het afrondingspercentage van X-Learning® ligt twee tot drie keer hoger dan bij alternatieve online leersystemen.
X-Learning® werkt op basis van permanente educatie en stemt zich continu af op de individuele medewerker. Met meer dan één miljoen afgeronde trainingen en tweehonderd succesvolle gedragsinterventies is X-Learning® de meest effectieve methode voor online gedragsinterventies.
Uniek aan e-Driver zijn de online trainingen van Remco Claassen om leidinggevenden te ondersteunen bij het voeren van een gesprek om risicogedrag te verlagen.