VERKEERSVEILIGHEID GROEP

E-driver.

De laatste 10 jaar is met e-Driver een succesvolle methode ontwikkeld. Het programma richt zich op het beïnvloeden van routinegedrag om in het verkeer veilige en duurzame keuzes te maken. Bijkomend voordeel is dat uw organisatie met e-Driver effectief werkt aan de CO2-prestatieladder. Naast financieel rendement en maatschappelijke profilering biedt dit ook gunningsvoordelen bij aanbestedingen.

Hoe werkt u op een effectieve manier aan het reduceren van CO2-uitstoot en het voorkomen van incidenten in het verkeer? Het beïnvloeden van rijgedrag is een van de meest onderschatte gedragsinterventies. Dit komt omdat de keuzes die mensen maken voor meer dan 90% worden bepaald door routinegedrag; dus ook in het verkeer. 

E-Driver maakt gebruik van de gepatenteerde X-Learning® methodiek. Waar e-learning is ontwikkeld voor kennisoverdracht, is X-Learning® ontwikkeld om routinegedrag te beïnvloeden. X-Learning® is ontwikkeld op basis van de motivational interviewing methodiek in combinatie met verschillende gedragsbeïnvloedingstechnieken, zoals framing en priming.

TÜV Rheinland deed onderzoek naar e-Driver bij KLM Ground Services en Connexxion. Hierbij werd de X-Learning® methodiek met een interactief e-learning programma vergeleken. Met X-Learning® waren incidenten na één jaar met 22% afgenomen, in tegenstelling tot de e-learning interventie, waarvan het effect minimaal was. Bij KLM Ground Services liepen incidenten op het Schipholplatform terug met 50%. Medewerkers namen bij de X-Learning® zelf de verantwoordelijkheid (eigen regie) om hun risicogedrag aan te passen. Het afrondingspercentage van X-Learning® ligt twee tot drie keer hoger dan bij alternatieve online leersystemen.

X-Learning® werkt op basis van permanente educatie en stemt zich continu af op de individuele medewerker. Met meer dan één miljoen afgeronde trainingen en tweehonderd succesvolle gedragsinterventies is X-Learning® de meest effectieve methode voor online gedragsinterventies.

Uniek aan e-Driver zijn de online trainingen van Remco Claassen om leidinggevenden te ondersteunen bij het voeren van een gesprek om risicogedrag te verlagen.

De e-Driver dataverwerking past binnen de AVG Privacywetgeving van mei 2018. De veiligheidsrichtlijnen worden periodiek gecontroleerd door middel van interne en externe audits. Rapportagesystemen zijn toegankelijk via een two-factor authenticatie. Naast het Service Level Agreement ontvangt de opdrachtgever een bewerkersovereenkomst.

Vragen?
Contact opnemen.