De klacht wordt behandeld door een onafhankelijk persoon. Zowel de klager als de beklaagde krijgen de gelegenheid om gehoord te worden, tenzij de klager dit niet wenst. De volgende stappen worden genomen:
- Bestuderen van het dossier
- Verzamelen van aanvullende informatie en toelichting
- Formuleren van een standpunt, rekening houdend met de verzamelde gegevens
- Schriftelijke vastlegging van het standpunt
Het resultaat wordt vastgelegd in een schrijven en gecommuniceerd aan de indiener. Als dit niet tot tevredenheid leidt, is er beroepsmogelijkheid bij een onafhankelijke derde, Bol & Van Voskuilen Advocaten.
Bol & Van Voskuilen Advocaten
Postbus 23192
3001 KD Rotterdam
T: 010-4401111
E: info@bolvanvoskuilen.nl o.v.v. klachtencommissie Verkeersveiligheid Groep Nederland
Indien er maatregelen nodig zijn om toekomstige klachten te voorkomen, worden deze vastgelegd en doorgegeven aan de verantwoordelijke functionaris.