CODE 95
UX24-1:
Chauffeursdag
Code95 Training - Nascholing (theorie)
Onze Code95 UX24-1: Chauffeursdag is speciaal ontworpen voor beroepschauffeurs die hun kennis van verkeersveiligheid, schadepreventie, en wet- en regelgeving willen vergroten. Deze dag is erkend door het CBR en telt voor 7 uur nascholing (theorie) binnen de vakbekwaamheid Code95.
UX24-1: Chauffeursdag
Voor 7 theorie uren.
Totaaloplossing
Ontzorging voor
administratieve zaken.
Maatwerk
Ook voor
grote groepen.
SOOB Subsidie
Gecertificeerd opleider
Transport & Logistiek.
TRAINING
Trainingslocatie: Rijvaardigheidscentrum Lelystad
Het Rijvaardigheidscentrum in Lelystad is een toonaangevend opleidingsinstituut, volledig toegerust voor praktijk- en theorieopleidingen voor beroepschauffeurs. Onze locatie is centraal gelegen en biedt alle faciliteiten voor een succesvolle trainingsdag, van geavanceerde theoriezalen tot moderne cateringvoorzieningen.
Aantal deelnemers
Chauffeursdagen lenen zich er uitstekend voor om grote groepen (70+ personen) chauffeurs in 1 keer op te leiden voor code95, maar ook kleinere groepen kunnen wij faciliteren.
Voertuigen
Tijdens al onze code95 trainingen wordt er gebruik gemaakt van uw eigen voertuigen. Wij hebben GEEN huurvoertuigen beschikbaar.
Rijvaardigheids trainingen
Wij inventariseren graag deze risico’s voor u en maken een road safety programma op maat.
Defensief rijden
Middels de SAFE-methode wordt een aangepaste rijstijl aanpassing nagestreefd waarbij schadepreventie gemaximaliseerd wordt.
Code 95
Code 95 is een verplichte nascholing voor beroepschauffeurs uit de Europese Unie die in bezit zijn van een rijbewijs C1(E), C(E), D1(E) of D(E).
Openbare weg trainingen
Een waardevolle training voor zowel de zeer ervaren als beginnende bestuurder en een door het TÜV Rheinland bewezen effectieve training als het gaat om het verlagen van risico, incidenten, brandstofverbruik en CO2-uitstoot.
CODE 95
Doel van de training
De Code95 UX24-1: Chauffeursdag biedt chauffeurs de mogelijkheid om essentiële theoretische kennis bij te werken en praktische inzichten op te doen in:
- Verkeerswet- en regelgeving (theorie)
- Manoeuvreren (praktijk) en noodstop
- Voertuigbeheersing (praktijk) op gladde helling en cirkel
- Schadepreventie (theorie)
- Gebruik van de digitale tachograaf
Onze UX24-1: Chauffeursdag is zorgvuldig samengesteld om een evenwichtige verdeling van theorie en praktische inzichten te bieden:
- Controle rijbewijs en presentielijst (15 min)
- Manoeuvreren/BVM remmen en uitwijken (70 min)
- Voertuigbeheersing op de helling (70 min)
- Voertuigbeheersing op de cirkel (70 min)
- Schadepreventie, inclusief schadeformulier (70 min)
- Verkeerswet- en regelgeving (70 min)
- Gebruik van de digitale tachograaf (70 min)
- Evaluatie en afsluiting (15 min)
Wij verzorgen de gehele dag hoogwaardige catering voor alle deelnemers:
- Ontvangst: Koffie/thee met een lekkernij.
- Lunch: Een broodje warme snack, twee luxe belegde broodjes, handfruit, melk en jus d’orange.
- Afsluiting: Blikje frisdrank.
CODE 95
SOOB subsidie
De SOOB-subsidie is een financiële ondersteuning bedoeld om bedrijven in de transport- en logistieksector te helpen bij het verbeteren van de vakbekwaamheid van hun werknemers. Bedrijven kunnen deze subsidie inzetten voor opleidingen en nascholingen, zoals de verplichte Code95 trainingen, waardoor de opleidingskosten aanzienlijk verlaagd worden. Het is een aantrekkelijke regeling voor werkgevers die willen investeren in de veiligheid en rijvaardigheid van hun chauffeurs.
SOOB Subsidie kan oplopen tot 50% van de training, afhankelijk van de specifieke training en voorwaarden.
INTERESSE?
Aanmelden
Heeft u interesse in deze training? Neem dan contact met ons op:
Verkeersveiligheid Groep Nederland
Talingweg 120 – 8218 NX Lelystad
Tel: 0320 – 783 001
E-mail: info@verkeersveiligheidgroep.nl
Veel gestelde vragen
Het doel van de slipcursus is ervoor te zorgen dat vroegtijdig krachten en gevaren worden herkend, zodat u een ongeval kunt voorkomen. Er wordt ruim aandacht geschonken aan stuur, rem- en uitwijktechnieken. Daarnaast wordt ingegaan op de invloed van lading op de rijeigenschappen van de bus/vrachtauto.
Remmen- en uitwijktraining op droog- en nat wegdek:
Hoe harder je rijdt, hoe langer het duurt voordat je stil staat. Daarnaast zit in de ‘remweg’ bovendien de reactietijd van de bestuurder.
Manoeuvreren:
De meeste schades in Nederland zijn het gevolg van bijzondere verrichtingen en manoeuvreren.
Cirkel:
Op onze (gladde) cirkel die voor de helft voorzien is van een gladde strook, ervaart u onder andere onder- en oversturen. Het voertuig gaat in vloeiende zijdelingse beweging dwars door de bocht.
Helling:
Kijken, waarnemen, reageren, corrigeren en herstellen. Dat is de opdracht tijdens de oefeningen op de helling. Door de combinatie van een gladde helling/bocht met water is het alsof je rijdt op platgeslagen sneeuw.
De training is geschikt voor elke chauffeur met een vrachtauto rijbewijs.